Tísňová péče je služba pro osoby, které žijí samostatně, ale jsou kvůli věku, nemoci nebo postižení trvale vystaveny vysokému riziku ohrožení zdraví nebo života.
Služba formou nepřetržitého 24 hodinového spojení s dispečinkem poskytuje pomoc v krizových situacích, jako je například pád, nevolnost, náhlé zhoršení zdravotního stavu, komplikace v době rekonvalescence po hospitalizaci apod.
Klienti služby mají buď přímo při sobě nebo i po bytě instalované elektronické zařízení, které se v případě krizové situace spojí s dispečinkem, kde pracují vyškolení pracovníci. Ti okamžitě vyhodnotí situaci a zajistí potřebnou pomoc.
Zařízení, které mají klienti při sobě můžou kdykoli stiskem tlačítka použít a spojit se s dispečinkem. Zařízení, které je instalované v bytě pak umí například vyhodnotit, že v bytě delší dobu nedošlo k žádnému pohybu a s dispečinkem se spojí automaticky.
Služba je terénní (probíhá „na dálku“ formou komunikace klienta v krizové situaci s dispečinkem tísňové linky).